IAA Global: Este nevoie de un dialog pe marginea OUG 25/2013

IAA Global: Este nevoie de un dialog pe marginea OUG 25/2013
Publicat: 25/02/2014, 19:21
Actualizat: 29/03/2019, 15:58

Board-ul global al International Advertising Association (IAA) s-a reunit în România pentru a discuta despre efectele Ordonanței de Urgență 25/2013 asupra industriei de publicitate și comunicare din România, dar și pentru a participa la cea de-a șasea ediție Premiilor de Excelență IAA.

„Am decis să avem această întâlnire în România tocmai pentru a ne exprima sprijinul pentru industria locală care a avut de suferit ca urmare a Ordonanței din aprilie 2013. Astfel de inițiative nu reprezintă o premieră la nivel global, dar noi, IAA, am fost mereu alături de membrii noștri și ne-am arătat întotdeauna disponibilitatea de a discuta cu autoritățile pentru a găsi cele mai bune soluții”, a declarat, marți, Faris Abouhamad, într-o conferință de presă

De asemenea, Michael Lee, Managing Director al IAA Global, a explicat faptul că orice inițiativă de reglementare care nu este discutată cu cei care reprezintă subiectul reglementării este menită să eșueze. „Dacă există puncte divergente între o industrie și autorități, primul pas este ca cele două părți să se așeze la masă și să discute. În Franța a existat un episod similar cu cel din România, dar acolo autoritățile au acceptat dialogul cu industria, iar astfel legea a început să funcționeze”, a declarat Michael Lee.

Mihai Bârsan, președintele Comitetului Director IAA România, s-a arătat încrezător în faptul că autoritățile se vor angaja într-un dialog cu industria, arătând că valoarea adăugată pe care industria de comunicare și publicitate o aduce în economie. „Impactul publicității asupra economiei este mare, spre exemplu în Marea Britanie pentru fiecare liră investită în această industrie Produsul Intern Brut crește cu 6 lire. În România, consumul gospodăriilor reprezintă 70% din PIB, deci creșterea economică depinde de consumul intern, iar publicitatea reprezintă unul din instrumentele prin care putem genera acest efect”, a declarat Mihai Bârsan.

Înființată în 1939, International Advertising Agency reprezintă un parteneriat la nivel global între cele mai importante companii și reprezentanți ai industriei de marketing și comunicare – de la agenții de publicitate, companii de media, firme de marketing sau agenții de relații publice. Board-ul global este principalul organism de conducere al IAA, fiind responsabil pentru stabilirea obiectivelor și a strategiei organizației la nivel global.

Potrivit OUG 25/2013, publicată pe 12 aprilie în Monitorul Oficial, după articolul 29 din Legea audiovizualului actuală, care stabilește condițiile pe care trebuie să le respecte comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, se introduce un articol nou, potrivit căruia „orice achiziționare de spațiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele și pe seama beneficiarului final al publicității televizate”, iar orice oferte de preț pentru achiziționarea publicității televizate, prezentate de acești intermediari, vor fi „în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul”.

„În scopul obținerii acestei confirmări, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicității televizate pentru care solicită ofertele de preț”, se mai spune în ordonanță. Plata se va face direct către radiodifuzor de către beneficiarul final al publicității televizate, în baza facturii emise de radiodifuzor către beneficiar, iar „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă beneficiarului final al publicității televizate”.

De asemenea, Ordonanța prevede că intermediarii nu pot primi altă plată sau contraprestație decât „cea care le este plătită de către beneficiarul final al publicității televizate în vederea remunerării serviciilor prestate și nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului”.

Ordonanța de Urgență de modificare a Legii audiovizualului a fost publicată în Monitorul Oficial la mai puțin de cinci luni de la momentul în care un proiect de OUG care avea același prevederi în cazul intermedierii achiziției de spațiu publicitar TV a fost aspru criticat de International Advertising Association România (IAA România), de Uniunea Agențiilor de Publicitate din România și de Camera de Comerț Americană în România (AmCham România).

Nemulțumirile au fost cu atât mai mari cu cât purtătorul de cuvânt al Guvernului, Andrei Zaharescu, a anunțat inițial că proiectul de OUG a fost adoptat de Executiv. Ulterior, premierul Victor Ponta a declarat public că OUG care modifică Legea audiovizualului nu a fost publicată în Monitorul Oficial pentru că ministerele Justiției și Finanțelor trebuie să dea forma finală a acesteia, în urma deciziei Guvernului de a se scoate din ordonanță toate referirile la Consiliul Național al Audiovizualului (CNA).

„Mai multe informații despre IAA Global puteți găsi accesând următorul link.”

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Femeia care apără cerul României. Interviu cu tânăra care se asigură că rachetele rușilor nu...
Cuplu-bombă! Fostul a trădat-o cu Ramona Olaru, iar actualul și-a părăsit iubita
FOTO. Cea mai controversată jucătoare WTA din România face ravagii la început de vară! Imagini...
Unde au fugit azi noapte Irinel Columbeanu și Irinuca, direct de la aeroport. Avem imagini...
Un nou război catastrofal ar putea să cuprindă Orientul Mijlociu. Israelul și Libanul, în tensiune...
”Tradus” de Livia cu Spike, Bordea vrea să-i ia în ”piept” pe amândoi! Îi caută...
Meteorologii AccuWeather îi avertizează pe bucureșteni: Pericol uriaș de radiații în Capitală începând cu această...
Petru, românul ucis în Congo de rebelii M23, era la ultima misiune și urma să...
Viorel a murit înainte de a-și strânge familia în brațe! Se întorsese în țară și...
Irinel Columbeanu și fiica sa au plecat în vacanță! Irinuca va petrece o săptămână întreagă...
Au încins atmosfera la malul mării. Canicula le-a făcut pe vedete să renunţe la haine
La câți KM schimbi uleiul la cutia automată? Cât costă și care e cel mai...
O bacterie rară care poate provoca moartea în 48 de ore se răspândeşte în Japonia
Ce a găsit NASA pe exteriorul STAȚIEI SPAȚIALE INTERNAȚIONALE? Sunt VII!
Complet ILEGAL în propria locuință. Legea nu dă voie dacă ești proprietar sau chiriaș la...
Se împlinesc 80 de ani de la operațiunea „Neptun”. BNR scoate o monedă specială
Ce a putut să facă un mire chiar în fața invitaților. A oprit nunta și...
Fotografia sfâșietoare de la priveghiul Ancăi Molnar. Fiul de 14 ani, îndurerat lângă sicriu
Ștefania și Cosmin în camera roșie! Care este situația din momentul de față dintre cei...
Saveta Bogdan, adevărul despre cererea în căsătorie făcută de Gheorghe Turda. Care este, de fapt,...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Măi Bulă, familia ta din câte persoane e compusă?
Turneul lui Taylor Swift ar putea modifica strategia Băncii Angliei
×